Zahrádecký
Dvůr

Okolo Maršovic

Zahrádka – Neveklov – Nesvačily – Vrchotovy Janovice – Sledovice – a zpět

Velmi rozmanitá trasa je dlouhá necelých 50 km. Po Greenway Praha – Vídeň dojedete do Neveklova, nad hlavami spatříte letadla u Bystřice, navštívíte baronku Sidonii Nádhernou ve Vrchotových Janovicích a cestou zpět si načepujte čerstvé mléko přímo v kravíně.

Ze Zahrádeckého dvora sjeďte doleva z kopce. Přes Křenovice a Vojkov jeďte stále rovně do Štětkovic. Objeďte park Drama věků a na křižovatce odbočte doprava. Mezinárodní cyklotrasa č. 011 vás dovede až do Neveklova. Projedete vesnice Klimětice, Hodětice a Vráce do mírného kopce.židovský hřbitov Neveklo (Jan Špína)

Při klesání do Neveklova se po pravé straně silnice nachází židovský hřbitov. Nejstarší náhrobky jsou z poloviny 18. století. Kousek dál po levé straně je křesťanský hřbitov. Kolem rybníka se dejte doprava do kopce. Po půl kilometru se zastavte u třímetrové dřevěné sochy Ježíše Krista inspirované sochou Spasitele v Rio de Janeiru (ta je ovšem více než 10x větší). Silnice vás zvlněnou krajinou dovede až do obce Nesvačily, kde stojí za prohlídku kostel svatého Kříže ze 13. století, původně románský, přestavěný do gotického slohu, později kolem roku 1700 do barokního slohu. Za kostelem je chráněný 20 metrů vysoký javor s průměrem kmene 275 cm. Kolem Podkostelního rybníka pokračujte vpravo přes vesnici. Po levé ruce minete husitskou modlitebnu.

TožiceNa křižovatce u Nesvačilského rybníka odbočte doprava po cyklotrase č. 0076. Mezi poli pojedete přes Petrovice a Radošovice do Tožic. V lese nad vesnicí se nacházejí valy po hradišti. Na návsi je kostel svatého Martina z doby kolem roku 1200 se třemi zvony, z nichž nejstarší je z roku 1617. Za kostelem odbočte doleva, cesta vede kolem vrchu Bukovec a na křižovatce pokračujte doprava do Božkovic. Po cyklotrase přes pole až na křižovatku u Olbramovic, kde odbočte doprava po cyklotrase č. 0095 do Slavkova. Vesnicí projeďte rovně až na křižovatku u Strýčkova, kde se dáte doleva a kolem rybníku Zrcadlo dorazíte do Vrchotových Janovic.

zámek Vrchotovy Janovice
Po hlavní silnici dojedete do centra a po levé straně je zámek. Majitelé horských kol mohou ve Slavkově odbočit doleva po naučné stezce Po stopách Sidonie Nádherné, která je také dovede až na zámek. Původní tvrz byla postavena v 16. století. Romantická pseudogotická přestavba je z roku 1856, drobné úpravy byly ještě realizovány v letech 1879 a 1911. K zámku přiléhá krásný park, který doporučujeme navštívit v době květu rododendronů. Baronka Sidonie Nádherná na zámku provozovala salón svého druhu – Vrchotovy Janovice se staly místem setkávání předních osobností první republiky (K. Čapek, A. Masaryková, A. Loos, M. Švabinský). Sidonie Nádherná je pohřbena na rodinném hřbitově v zámeckém parku, když 25.5.1999 byly její ostatky převezeny z Anglie.

Ze zámku se vrátíte dolů k parkovišti a zpátky na křižovatku, kde odbočíte doleva a pokračujte po cyklotrase č. 0095 přes Mrvice do Šebánovic. V nich pojedete dvakrát doleva na Sledovice, na jejichž konci je po pravé straně kravín. Vezměte si s sebou pet-lahev a drobné, abyste mohli ochutnat. Do Zahrádeckého dvora se dostanete přes Minartice, na první křižovatce odbočte doleva a pokračujte do kopce přes železniční přejezd . Na horizontu opatrně přejedete rychlostní silnici č. I/3 a v Bezmíři sjeďte rovně do údolí potoku Mastník. Na křižovatce se dejte doleva na Křenovice a za nimi pokračujte mírně doprava do Zahrádky.

Prozkoumejte trasu výletu
QR výletu se nepovedlo načíst