Zahrádecký
Dvůr

Čertovo břemeno

Zahrádka – Jetřichovice – Monínec – Čertovo břemeno – bizoni Cunkov – a zpět

Pověst říká, že čert chtěl svrhnout kus skály na kostel v Nadějkově, ale nedonesl jej včas. Když viděl, že je kostel již opraven a vysvěcen, zahodil skálu na zem a ještě na ni vzteky dupl. Tento výlet vás k ní zavede a v okolí naleznete zajímavé cíle na celý den.
Stará poštovna ze Sněžky (Kleosak)

Ze Zahrádeckého dvora vyjedete přes náves vzhůru, na křižovatce za horizontem se dáte doleva. Projedete ves Dědkov, za kterou odbočíte doprava na Chotětice. Ve vsi odbočíte na první křižovatce doprava, pak doleva a nakonec odbočíte doprava do Divišovic. Pokračujte po hlavní silnici rovně až do Sedlce-Prčice. Po příjezdu do města odbočte doprava na silnici č. II/121, po které projedete až na Náměstí 7. května, kde se u sochy sv. Jana Nepomuckého dáte doleva na Jetřichovice. Po hlavní silnici dojedete až do Jetřichovic, kde zaparkujete u kostela nebo u chátrajícího zámku. Mimo sezónu případně i u koupaliště.

skanzen OunuzPo zelené turistické značce vyjděte směrem k sportovnímu areálu Moninec, kde u lanovky začíná naučná stezka Včely a mravenci. 1,5km dlouhou stezkou vás provede 16 informačních panelů, na kterých najdete fotografie a informace o životě včel, mravenců a zajímavosti Jetřichovic. Dále pokračujte po zelené k bývalé poštovně přenesené ze Sněžky. Po vrstevnici 700 m.n.m. dojdete do vesnice Ounuz, tam naleznete soubor zachovalých vesnických stavení s Čertovo břemeno (Antonín Stára)doškovými střechami. U zvoničky Panny Marie pokračujte rovně po žluté a červené, které vás dovedou k samotnému Čertovu břemenu. Uvidíte jej po levé ruce, nezapomeňte si prohlédnout otisk čertova kopyta.

Pokračujte v klesání po červené značce, která na hlavní silnici odbočuje doleva. Po 100 m přijdete k ohradě se stádem bizonů. V místní restauraci U bizona si můžete dát zasloužený oběd. Restaurace je součástí chovné farmy, majestátná zvířata si můžete prohlédnout za ohradou. Otevírací dobu si ověřte na telefonu 777 731 416. Poté se vraťte na Cunkov, kde se napojíte na žlutou značku a po ní dojdete zpět do Jetřichovic, případně můžete jít i po silnici. Na okraji Jetřichovic je nedávno rekonstruované přírodní koupaliště na Pilském rybníku. Zajímavostí je vyhlídkové molo kolem rákosí a dětské hřiště. Odtud je to již jen asi 200 m do centra Jetřichovic k autu.

Zpět pojedete stejnou trasou přes Sedlec-Prčice, Divišovice, Chotětice a Dědkov. Za Dědkovem doprava a přes náves na Zahrádecký dvůr.

Prozkoumejte trasu výletu
QR výletu se nepovedlo načíst