Zahrádecký
Dvůr

Malý východní zámecký okruh

Zahrádka – Štětkovice – Vrchotovy Janovice – Votice – Martinice – a zpět

28 km dlouhý cyklistický okruh vás zavede na zámky východním směrem. Trasa není příliš vhodná pro rodiče s dětmi, neboť přibližně 8 km vede po frekventovaných silnicích.

Ze Zahrádeckého dvora se vydáte doleva směrem na Vojkov. Kolem kostela přejedete náves a pokračujete rovně opatrně přes zámek Vrchotovy Janovicekřížovatku se silnicí I/18. V Sedlečku ještě před železniční tratí odbočíte doprava na Minartice. Tuto vesnici projedete téměř celou, až před Chlumeckým rybníkem odbočíte doprava a na kopečku přejedete přes koleje. Na křížovatce s hlavní silnicí odbočte doleva směr Votice. Po dvou kilometrech znovu překonáte železniční trať a kousek za ní odbočíte doleva. Po této cestě klesáte do Vrchotových Janovic. Zámek s krásným parkem plným rododendronů a azalek byl postaven na konci 16. století a je veřejnosti přístupný. Na přelomu 19. a 20. století v něm žila baronka Sidonie Nádherná. Od zámku se pak vydáte kolem kostela Svatého Martina doleva a za rybníkem se napojíte na hlavní silnici směrem na Votice. V Křešicích  sjedete dolů z kopce do Olbramovic.

refekář kláštera ve VoticíchZa místní částí Veselka na velké křižovatce odbočíte doprava na Votice. Ve Voticích je na náměstí klášter sv. Františka z Assisi , který prošel rekonstrukcí a  stojí za to jej navštívit. Od kláštera se vrátíte na kruhový objezd a po silnici č. II/121 pojedete směrem na Sedlec-Prčice. Na konci zástavby můžete odbočit vpravo na zbrusu nové přírodní koupaliště. Jinak pak projedete vesnici Střelítov a v Nazdicích u kapličky odbočíte doprava na Martinice. Tam je možné si prohlédnout kostel a za ním pozůstatky tvrze ze 13. století, která je však již v roce 1549 označená jako pustá. Od kostela se pak vydáte doprava, silnice nás dovede k rybníkům Velký a Malý Mastník a dále pokračujeme údolím potoka přes Bučovice až na křižovatku, kde odbočíte doleva do kopce do  Zahrádky.

Prozkoumejte trasu výletu
QR výletu se nepovedlo načíst