Zahrádecký
Dvůr

Nahoru dolů

Zahrádka – vrch Dvořáček – zřícenina Hrádek u Lovčic – tvrz Lovčice – zámek Dobrohošť – Křenovice – a zpět

Pěkný okruh přes kopce a lesy v okolí Zahrádeckého dvora.

Ze Zahrádeckého dvora vyjděte přes náves do kopce. Za horizontem na křižovatce odbočíte doprava a pokračujete ve stoupání hrádek Lovčiceaž do Křenoviček. Na křižovatce u kapličky odbočíte z hlavní silnice doleva a vyjdete mezi louky, na kterých se pasou krávy. Před vámi se otevře výhled na údolí, kde leží Sedlec-Prčice, a na Jistebnickou vrchovinu. Jděte z kopce a na kraji lesa odbočíte doprava. Lesní cestou vystoupejte k vrchu Dvořáček, který obejdete z levé strany. Když začnete klesat, brzy dojdete na křižovatku na konci lesa, kde se dáte doprava přes pole a pak doleva na západ do kopce na Lovčický hrádek. K zřícenině nevede turistická značka, od kóty 583 m s trigonometrickým bodem asi 600 m JZ od Lovčic leží hrádek cca 70 m západně. Přístup je možný rovněž od jihu, v těsném sousedství (pod hradní skálou) prochází lesní cesta, z níž odbočuje vyšlapaná pěšina na Lovčice.
zámek Dobrohošť (Pavel Kasza)

Horní Lovčice obejdete z levé strany a přejděte hlavní silnici, abyste se dostali do hlavní části vesnice. Na křižovatce odbočíte doleva a dojdete na náves s tvrzí a kapličkou. Po jejich zhlédnutí se vraťte a na křižovatce pokračujte rovně, za vsí pak zahněte doprava. Polní cestou dojdete k zámku Dobrohošť, o kterém je první zmínka již z roku 1453. Současnou podobu získal za majitele Antonína Bořka Dohalského z Dohalic v polovině 19. století.

Od zámku se vraťte k rozcestí u kapličky a dejte se doprava. Přes pole vejdete do lesa, mírný svah se promění v prudší sestup dolů, až dojdete do vsi Křenovice. U zvoničky odbočte doprava a dejte se po hlavní silnici. Přibližně sto metrů za vesnicí se dáte mírně doprava do kopce a před sebou uvidíte první stavení cílové obce Zahrádka a Zahrádecký dvůr.

Prozkoumejte trasu výletu
QR výletu se nepovedlo načíst