Zahrádecký
Dvůr

Orlík

Zahrádka – viklan Husova kazatelna – rozhledna Onen svět – zámek Orlík – památník Lety – přehrada Orlík – výhled na přehradu u Solenic – a zpět

Výlet vás zavede k vodní nádrži Orlík, jež dostala jméno podle majestátního zámku. V druhé polovině výletu prozkoumáte přehradu jak  shora i zdola.

Ze Zahrádeckého dvora jeďte doleva přes Vojkov a na křižovatce s hlavní silnicí č. I/18 odbočte opět doleva směr Sedlčany. Na kruhovém objezdu jeďte po silnici č. II/105 směrem na Petrovice. Po pravé ruce se vám otevře krásný výhled na hrad Vysoký Chlumec (viz výlet Sedlčanskem křížem krážem).
rozhledna Onen svět (Lada Beneš)

Dále pokračujte přes Počepice a Bratřejov. Za Bratřejovem asi 1,2km je odbočka doprava na polní cestu, u které zaparkujete a půjdete po ní 100 metrů, až přijdete k největšímu viklanu v Čechách nazvanému Husova kazatelna. Pak pokračujte dál po hlavní silnici na Petrovice, kde se můžete zastavit na náměstí (viz výlet Krajinou kamenů), a pak jeďte rovně po silnici směrem k přehradě Orlík. Projedete vesnicemi Mandelec, Krchov, směrem na Klučenice. V Lašovicích odbočte opět doprava k rozhledně Onen svět, u ní je parkoviště i odpočinkové místo. Stejnou cestou se vraťte přes Lašovice až na hlavní silnici č. II/102 a přes Radváňov do Kostelce nad Vltavou. Tam se napojíte na silnici č. I/19, která Vás dovede na Žďákovský most, který se tyčí 50 metrů nad hladinou Vltavy a má délku 543 metrů.

zámek Orlík
Kilometr za mostem odbočte doprava a přes vesnici Staré Sedlo dojedete na parkoviště u zámku Orlík. Královský hrad byl založen ve 2. polovině 13. století a během doby prošel několika přestavbami. Poslední novogotická proběhla v 19. století pod záštitou majitelů z významného rodu Schwarzenbergů. Informace o otevírací době a cenách vstupenek získáte na telefonu +420 382 275 101.památník Lety (Martin Milichovský)

Po prohlídce se nevracejte na hlavní silnici, ale k dalšímu cíli projeďte po silnici na Kožlí, na první křižovatce odbočte mírně doleva a za lesem opět doleva, čímž se dostanete na parkoviště poblíž památníku, kde byl koncentrační tábor Lety u Písku. Na místě najdete naučnou stezku a expozici věnující se historii místa. Po prohlídce pokračujte rovně směrem na Mirovice.

Najedete na rychlostní silnici č. I/4, směrem na Prahu, projedete Zalužany, Chraštičky a Chraštice a 2,5 km za nimi odbočtePřehrada Orlík doprava k přehradě Orlík. Pojedete kolem vsí Pečice a Bohostice, údolím Bohostického potoka a po vydlážděné silnici se držte vpravo, až dojedete na most přes přehradu. V zatáčce před mostem je po pravé straně parkoviště, kde můžete nechat svůj automobil, zastavovat na mostě je zakázáno. Přehrada je vysoká 91 metrů, byla vybudována v letech 1954-61. Zajímavým cílem je i pohled na přehradu od její paty u vesnice Solenice, kam se dostanete silnicí zpět, odkud jste přijeli, ale na první křižovatce odbočte prudce doprava a sjeďte až k Vltavě. Na křižovatce se dejte doleva a hned můžete zaparkovat na břehu Vltavy. Naskytne se vám dechberoucí pohled na betonovou hráz, v případě velké vody i ohlušující hukot přepadajícího proudu vody.

Domů se vraťte přes Solenice, Zduchovice, městys Kamýk nad Vltavou a Velkou, kde na křižovatce se silnicí č. I/18 odbočíte doprava směrem na Sedlčany a odtud pojedete směrem na Votice. Po 7 km odbočíte doprava na Vojkov a přes náves rovně do Křenovic, za nimi doprava do Zahrádky a po pravé straně vás přivítá Zahrádecký dvůr.

Prozkoumejte trasu výletu
QR výletu se nepovedlo načíst