Zahrádecký
Dvůr

Pod Javorovou skálou

Zahrádka – Jesenice – Veletín – Sedlec-Prčice – a zpět

31 km dlouhý okruh vás zavede do krásné přírody jižně od Zahrádeckého dvora. Čeká vás výjezd na Veletín, na 8mi km vystoupáte téměř 300 výškových metrů. Za odměnu se cestou zpět můžete vyfotit u Prčického škrpálu.

Ze Zahrádeckého dvora vyjeďte přes náves do kopce, na křižovatce se dejte doprava a pokračujte do Křenoviček. U kapličky  zahněte doleva, po chvilce se silnice změní v polní cestu, po které pojedete z kopce do Vozerovic. Minete rybník a na křižovatce odbočíte doprava po cyklotrase č. 0042 na Bolechovice, kde je možné si prohlédnout jednopatrový rokokový zámek vystavěný v roce 1775.

Pokračujte  do Jesenice. Podél kostela Nejsvětější Trojice pojedete doleva na hlavní silnici, kde se dáte doprava a pak dolevaVýhled na Jesenici přes můstek do Nedrahovic po cyklotrase č. 0074. Na návsi od hostince odbočíte doleva. Mírný táhlý kopec vám dovolí kochat se jízdou po romantické silničce lesem pod Bílou skálou. Jeďte až do Nových dvorů a na křižovatce „U Máni“ (autobusové zastávky) pokračujte rovně na Veletín. Závěrečných 100 výškových metrů vás čeká na 2,5 km krátkém úseku z Myslkova. Od Vratkova je krásný výhled do údolí Českého Meránu. Na začátku Veletína se po výkonu můžete občerstvit v hospůdce Za pecí, otevírací dobu lze zkontrolovat na čísle 723 713 936.

Výhled od Vratkova
Po pravé ruce máte vrchol Javorové skály, na jeho opačném svahu je lyžařský areál Monínec. Po kilometru dojedete na křížovatku se silnicí II/121, na  které odbočíte doleva a serpentinami sjedete do Sušetic a po cyklostezce č. 1154 až do Sedlce-Prčice.Tam máte možnost navštívit hrad, muzeum a pivovar Vítka z Prčice, když se na náměstí dáte ještě před kostelem doleva Komenského ulicí. Přes vzácný kamenný most Karla Burky se dostanete do Prčice, kde se na Vítkově náměstí nachází kamenná plastika Prčického škrpálu, u kterého stojí také turistické informační centrum a hospoda U škrpálu. Dále pojedete Benešovskou ulicí na sever a za rybníkem odbočíte doleva po cyklostezce č. 0042 na Divišovice. Po hlavní silnici pokračujte na Chotětice, na první křižovatce odbočíte prudce doleva a následně doprava. Na další křižovatce opět doleva na Dědkov. Za Dědkovem odbočíte doprava a pak již jen sjedete do Zahrádky.

Prozkoumejte trasu výletu
QR výletu se nepovedlo načíst