Zahrádecký
Dvůr

Seznamovací okruh

Zahrádka – Lovčice – Kosova Hora – Vojkov – a zpět

Celková délka výletu je pouhých 16 kilometrů . Lze jej vřele doporučit jako první výlet na seznámení s nejbližším okolím.

Ze Zahrádeckého dvora vyjedete přes náves do kopce směrem na jih.  Na křižovatce odbočíte vpravo a pokračujete ve stoupání na Lovčice. Majitelé horských kol mohou ve vesnici Křenovičky odbočit doprava a hned doleva na polní cestu kolem rybníka Strženec na zámeček Dobrohošt a kolem něj se vrátit do Lovčic na silnici. Majitelé silničních kol raději pokračují na Lovčice  po silnici. V Lovčicích na návsi je rybník a tvrz.

Zámek Kosova Hora
Z Lovčic budete pokračovat dlouhým téměř čtyřkilometrovým sjezdem do Kosovy Hory. Při vjezdu do obce projeďte opatrně pod mostem a poměrně úzkou, klikatou uličkou projedete až na náměstí, kde je po pravé straně zámek a naproti v parčíku barokní kašna se sochou sv. Jana Nepomuckého. Za shlédnutí stojí židovské náměstíčko se synagogou, které navazuje v levém rohu náměstí. Za návštěvu rozhodně stojí i park - takové malé arboretum. Pokračujte ještě přes most nad potokem Mastník směrem na Sedlčany a po 100m po levé straně se vám otevře za malým parkovištěm vstupní brána do parku.

Po malé procházce parkem se vraťte zpět na náměstí a vydáte se kolem kostela sv. Bartoloměje po mezinárodní cyklotrase č. 11 Greenway Praha – Wien. Nicméně už po 500 metrech u sokolovny odbočíte mírně doprava na Vojkov po cyklotrase č. 112, která vás dovede téměř do cíle.

Ve Vojkově je zámek, který nyní slouží jako Domov seniorů. Za ním odbočíte doprava a přes náves kolem kostela sv. Jakuba pokračujete rovně až do údolí k potoku Mastník , tam míjíte Drábův mlýn a přes můstek nad potokem  dojedete do Křenovic. Za vsí odbočíte mírně doprava na Zahrádecký dvůr.

Prozkoumejte trasu výletu
QR výletu se nepovedlo načíst