Zahrádecký
Dvůr

Za blanickými rytíři

Zahrádka – Votice – Louňovice pod Blaníkem – hora Blaník – a zpět

Na vrchol hory Blaník by měl během svého života vystoupit každý Čech!

Ze Zahrádeckého dvora vyjedete doleva na Vojkov, na první křižovatce odbočíte ostře doprava a údolím podél potoka pojedete na Votice (přes Bučovice, Martinice, Nazdice a Střelítov). Ve Voticích stále po hlavní ulici (nejdříve Husovou, pak Táborskou) a po silnici č. II/150 přes Jankov, Ratměřice, Zvěstov a Libouň pokračujte až do Louňovic pod Blaníkem.zámek Louňovice pod Blaníkem

Výlet nabízí dvě varianty dle fyzické kondice. Automobil lze nechat v Louňovicích u zámku, který si můžete prohlédnout. Otevírací dobu si ověříte na telefonu +420 732 221 060. Renesanční zámek byl postavený na místě kláštera premonstrátek, který byl vypleněn za husitských válek. Uvnitř je instalována expozice „Nejstarší dějiny Louňovic pod Blaníkem“, včetně archeologických nálezů.Rozhledna na Velkém Blaníku (Majtin)

Z náměstí vede poutní stezka Říp – Blaník, která po 1,5 km  vede kolem parkoviště, kde máte druhou možnost parkování, pokud byste chtěli jít jen na Blaník, nikoliv do zámku v Louňovicích. Od parkoviště začíná samotný výstup na vrchol Velkého Blaníku, kde je rozhledna a stopy pravěkého hradiště. Zároveň můžete jít po naučné stezce S rytířem na Blaník se 17 hravými zastaveními (která však vede ke Kondraci, není okružní). Pověst říká, že v hoře Blaník odpočívá vojsko, které vyjede, až bude naší zemi nejhůře. Na vrcholu posvátné hory stojí téměř 30 metrů vysoká rozhledna. Nechcete-li jít jen na vrchol s rozhlednou a zpět, doporučujeme sejít ještě cca 300 metrů na opačnou stranu, kde je památník na místo, odkud byl vzat základní kámen pro stavbu Národního divadla. Zpět k autu se pak dostanete po zelené značce kolem Veřejové skály.
základní kámen pro ND z Blaníku

Na Zahrádecký dvůr se vydáme opět po silnici č. II/150 přes Libouň, Zvěstov, Ratměřice, Jankov a Votice a pak po silnici č. II/121 přes Střelítov, v Nazdicích doprava na Martinice a Bučovice a po výjezdu z údolí prudce doleva do Zahrádky.

Prozkoumejte trasu výletu
QR výletu se nepovedlo načíst