Zahrádecký
Dvůr

Albertovy skály

Zahrádka – Nalžovice– Naučná stezka Albertovy skály – a zpět

Skály se tyčí nad meandry Vltavy a umožňují nám spatřit dechberoucí výhledy na řeku a protější břeh. Výlet není vhodný pro malé děti nebo návštěvníky se sníženou pohyblivostí.
Albertova skála (Tom Droppa)

Ze Zahrádeckého dvora jeďte doleva dolů a přes Vojkov se napojíte na silnici č. I/18 směrem do Sedlčan. Na kruhovém objezdu se dáte vpravo do centra a přes náměstí pojedete rovně a budete pokračovat směrem ke kostelu na Církvičce a podél hřbitovní zdi odbočíte doleva po silnici č. II/119.  Přes  Knovičky a Kňovice dojedete do Nalžovic, na konci vsi odbočíte doprava a po 500 metrech doleva na Nalžovické Podhájí (nebo můžete jet přes náves části Nalžovice – Chlum). Asi po 1,5 km zastavíte na parkovišti s turistickým odpočívadlem, kde začíná naučná stezka.

Bartůňkova vyhlídkaStezka vede nejprve po žluté turistické značce směrem na Častoboř, ale pak odbočuje doleva do náročnějšího terénu. Zanedlouho přijdete na Bartůňkovu vyhlídku pojmenovanou po jejím zakladateli. Cesta vede nejprve lesem na západ a po 1,5 km se otáčí a jde o pár metrů níže zpět na východ. Další pojmenovanou vyhlídkou je Tisová, neboť zde v hojné míře roste tis červený. Po dalších 300 metrech dorazíte na vyhlídku Bílá skála a následně několik nepojmenovaných míst s krásným výhledem. Stezka se zde stáčí stále trochu doleva podle oblouku vodní nádrže Slapy.vyhlídka na Sedlčansko (Tom Pacos)

Téměř až u osady Častoboř se napojíte opět na žlutou turistickou značku a začnete se vracet na parkoviště. Na rozcestí s odpočívadlem u pomníku Františka Veselého, který se zasloužil o dokončení naučné stezky, odbočte doprava na nejkrásnější Albertovu vyhlídku. Pak se vraťte zpět a pokračujte po žluté značce až k parkovišti.

Na Zahrádecký dvůr se nejrychleji dostanete stejnou cestou přes Nalžovické Podhájí, Nalžovice – Chlum, dále do Sedlčan, přes centrum na hlavní silnici č. I/18, a pak na Vojkov, Křenovice a na Zahrádku.

Prozkoumejte trasu výletu
QR výletu se nepovedlo načíst