Zahrádecký
Dvůr

Křížem krážem Sedlčanskem

Zahrádka – Vysoký Chlumec – Počepice – Husova kazatelna – Petrovice – Krásná Hora nad Vltavou – Kamýk /Vlt. – Váchův špejchar – zámek Skrýšov – Zrůbek – a zpět

Autoýlet dlouhý 71,5 km Vás zavede na 8 míst v okolí Sedlčan, které stojí za to vidět.skanzen Vysoký Chlumec interier (Jindřich Lisý)

Ze Zahrádeckého dvora vyrazíte doleva a přes Křenovice a Vojkov se napojíte na hlavní silnici č.I/18 směrem na Sedlčany. Kruhový objezd opustíte čtvrtým výjezdem a po silnici č.II/105 pojedete až na Vysoký Chlumec a dle ukazatelů dojedete ke skanzenu (Muzeum vesnických staveb Středního Povltaví). Aktuální otvírací dobu lze zjistit na telefonu 733 371 546. Přes náves  pak přejedete zpět na hlavní silici a pokračujete na jih.

V Počepicích se můžete zastavit na terénním minigolfu, který má i večerní osvětlení a přímo v areálu lze zajít do restaurace. Z Počepic pokračujte po hlavní silnici směr Petrovice k Husově kazatelně, největší kamenný viklan v Čechách o rozměrech 4m x 2,5m x 2,7m. Je tvořen horninou zvanou durbachit. Podle legendy z tohoto viklanu kázal mistr Jan Hus při cestě na Kozí Hrádek. Kazatelnu najdete 1,3 km za vsí Bratřejov (dříve než dojedete k odbočce na Žemličkovu Lhotu, ta je znamením že jste místo  již přejeli). Pěšky pak popojdete asi jen 100 metrů po značené naučné stezce k viklanu.

vyhlídka na Kamýk nad VltavouOd Husovy kazatelny pojedete dále do Petrovic. Obec stojí za to navštívit i jako samostatně, viz výlet Krajinou kamenů. Nachází se zde zámek (ve kterém sídlí Obecní úřad), dále kostel sv. Petra a Pavla a synagoga,  z náměstí vychází naučná stezka Petrovicko), která vede krajinou plnou velkých kamenů a jeskyní. U sousední obce Kuníček je stejnojmenná rozhledna a krásný výhled do nádherné krajiny. Vás však trasa dnešního výletu po prohlídce Petrovic zavede po silnici č.II/118 do Krásné Hory nad Vltavou. Dominantou je kostel sv. Mikuláše. Po hlavní silnici pokračujete z kopce do Kamýku nad Vltavou, nicméně do obce samotné ani nemusíte, ale na jejím okraji se zastavte na vyhlídce, ze které si prohlédnete řeku, obec i zříceninu hradu Vrškamýk.zámek Skrýšov

Z vyhlídky se vraťte zpět na nejbližší křižovatku a pokračujte rovně směrem na Skrýšov. Ve vsi se nachází barokní zámek, který vlastní herec Karel Roden. Zpravidla koncem srpna v něm pořádá jazzový festival. Vrátíte se do Drážkova a  odbočíte doprava na Hojšín a za vesnicí ještě jednou doprava přes pole. Po chvíli se k silnici připojí zelená turistická značka. Když odbočuje doprava, můžete zastavit a dojít po ní asi jeden kilometr k uměleckému dílu Krištofa Kintery „Public Jukebox“, který vypadá jako kaplička a nachází se za lesem po levé straně. Za drobnou minci vám zahraje vybranou písničku. Po návratu k autu pokračujte po silnici na křižovatku se silnicí č. I/18, na které odbočte doprava. Po kilometru se po levé ruce nachází vyhlášená restaurace U Fárů. Po případném občerstvení pokračujte po hlavní silnici směrem na Sedlčany, Votice. 6 km za Sedlčanama odbočíte doprava na Vojkov a přes náves kolem hřbitova přes lesní úsek dojedete do Křenovic a za nimi pokračujte mírně doprava zpět na Zahrádecký dvůr.

Prozkoumejte trasu výletu
QR výletu se nepovedlo načíst