Zahrádecký
Dvůr

Na Moninec!

Zahrádka – Jesenice – Kvasejovice – Veletín – Monínec – Cunkov – a zpět

40,5 km dlouhý okruh nás zavede na nejbližší horskou prémii. Téměř nepřetržité 14 km dlouhé stoupání o 360 výškových metrů prověří fyzickou kondici každého.

Ze Zahrádeckého dvora vyrazíte přes náves na jih a dlouhým stoupáním do  Křenoviček (na křižovatce doprava). Ve vsi za autobusovou zastávkou odbočíte doleva kolem kapličky a po polní cestě dojedete do Vozerovic. Za vesnicí odbočíte doprava na cyklotrasu č. 0042, která vás přes Bolechovice dovede do Jesenice. Pokračujte kolem kostela doleva a sjeďte k Sedleckému potoku až na křižovatku, tam jeďte rovně a napojíte se na  cyklotrasu č. 11 Greenway Praha – Wien.

zřícenina zvěřinecV Zadních boudách odbočte doprava po žluté turistické značce na zříceninu Zvěřinec, kam rád chodíval Karel Hynek Mácha, když býval u strýce a tety v Měšeticích. Pak se vraťte zpět a pokračujte do Malkovic, kde na první křižovatce pojedete rovně na Kvasejovice. U požární nádrže se dáte doprava a pojedete kolem lyžařského střediska. Dále pokračujte  přes Dolní Matějov na Nové Dvory a stále po hlavní silnici na křižovatku, kde je autobusová zastávka Máňa a krásný výhled do kraje. Tam odbočte doleva na Myslkov na cyklotrasu č. 0074.

stará poštovna

Z Myslkova už je  náročnější stoupání, na dvou kilometrech je převýšení 120 metrů. Dále pokračujte od Veletína na křižovatku se silnicí č. II/121, po které se dejte doprava a brzy odbočte doleva na lesní cestu, vedoucí na Javorovou skálu. Během dalších 2 km stoupání  je 150 výškových metrů. Na Javorové skále je vpravo dětský tábor a po levé ruce odbočka ke sportovnímu areálu Moninec, kde je postavena Stará poštovna, která dříve stávala na vrcholu Sněžky. U sjezdovky jsou dvě restaurace. Z Monince dolů se dostanete po zelené turistické značce do malebné vesničky Ounuz, kde je soubor roubených chalup. Z Ounozu pokračujte dolů zpět na cyklotrasu č. 0074, která vás dovede okolo skalního útvaru Čertovo břemeno, který se nachází pod lesem na odbočce doleva 800 metrů od Ounuzu, do Cunkova.

bizoni CunkovNa křižovatce odbočte doprava k bizoní farmě.  Výběh bizonů je vděčnou atrakcí pro děti. Vedle farmy je i restaurace , kde se můžete občerstvit. Dále pojedete z kopce do Jetřichovic, kde je přírodní koupaliště – v létě ideální osvěžení. Pak sjedete až do Sedlce-Prčice. Tam máte možnost navštívit hrad, muzeum a pivovar Vítka z Prčice. Když se na náměstí dáte ještě před kostelem doleva Komenského ulicí, přes vzácný kamenný most Karla Burky dostanete se do Prčice, kde se na Vítkově náměstí nachází kamenná plastika Prčického škrpálu, u kterého se nachází turistické informační centrum a hospoda U škrpálu.  Dále pojedete Benešovskou ulicí na sever a za rybníkem odbočíte doleva po cyklostezce č. 0042 na Divišovice a dále do Chotětic, na začátku vsi prudce doleva, a potom doprava a za dalších 200 metrů znovu doprava. Nahoře na křižovatce odbočte doleva na Dědkov a za vesnicí doprava, kde na vás pod horizontem již čeká Zahrádecký dvůr.

Prozkoumejte trasu výletu
QR výletu se nepovedlo načíst