Zahrádecký
Dvůr

Bechyně

Zahrádka – farma bizonů Cunkov – Bechyně – Stádlecký most – a zpět

Tento den navštívíte jedno z nejkrásnějších měst v Čechách – Bechyni. Cestou doporučujeme zastavit se u bizoní farmy v Cunkově a u Stádleckého mostu, posledního empírového řetězového mostu u nás.

Ze Zahrádeckého dvora vyjedete doprava přes náves do kopce, na křižovatce odbočíte doleva a dojedete do Heřmaniček. Za železničním přejezdem odbočíte doprava na Sedlec-Prčice. Dvojměstím projedete po hlavní silnici č. II/121 a na náměstí v Sedlci se dáte doleva směrem na Monínec. Klikatou silnicí projedete kolem lyžařského areálu až do Cunkova. Za vesnicí po pravé straně je farma s bizony a u ní restaurace.

zámek Bechyně (Milan Hořejší)Pokračujte přes Aleninu Lhotu kolem golfového hřiště na Jistebnici a dále po silnici č. II/122 až do Bechyně. Pokud nechcete platit za parkování přímo na náměstí T. G. Masaryka, můžete zaparkovat u Libušiny ulice hned za bývalými hradbami města. Centrum Bechyně vás nadchne – v informačním centru si vyzvedněte mapku, abyste neminuli nějakou památku. Dominantou je zámek přestavěný v 2. polovině 16. století Petrem Vokem na místě bývalého přemyslovského hradu ze 13. století. Kolem zámku sejděte až k řece Lužnici a po romantických schodech vystoupáte ke klášteru s veřejně přístupnou zahradou, ze které je krásný výhled. Děti si v ní mohou dlouhou chvíli zkrátit na hřišti. Městské muzeum nabízí stálou expozici archeologických nálezů z most Duha v Bechyni (MilanHořejší)Bechyňska od doby kamenné po středověk.  Kostel sv. Matěje má vyhlídkovou věž. Zejména v horkých dnech vám poskytne příjemné osvěžení kašna, kolem níž jsou lavičky. Na náměstí je několik restaurací, kde si můžete dát dobrý oběd. Nenechte si ujít jízdu po první elektrifikované železnici od Františka Křižíka. Koleje vedou přes technickou památku unikátního mostu zvaného Duha, který ji svou konstrukcí připomíná. U nádraží potěší zejména děti modelové kolejiště a hasičské muzeum s exponáty dokonce již ze 16. století. Na čísle 602843442 si lze objednat jízdu mikrobusem s výkladem a další služby.

Stádlecký řetězový most (Ben Skála)

Cestou domů se zastavte se podívat na Stádlecký most. Je to poslední empírový řetězový most u nás. Z hlavní silnice odbočte na Stádlec a serpentinami sjeďte na parkoviště u mostu. V letech 1848 – 1960 překlenoval Vltavu u Podolska, ale při stavbě Orlické vodní nádrže byl jako národní technická památka přenesena na Lužnici. V roce 2020 mu byly vyměněny trámy napadené dřevomorkou.

Zpět na cestu domů se ze Stádlece dostanete přes Opařany a po silnici č. II/122 přes Jistebnici a po silnici č. II/121 přes Sedlec-Prčice do Heřmaniček a po vedlejší silnici přes Velké Heřmanice a Dědkov až na Zahrádecký dvůr.

Prozkoumejte trasu výletu
QR výletu se nepovedlo načíst